دسته بندی محصولات

11 ترفند برای بلند نشان دادن سقف

نویسنده مدیر 1394/02/19 0 نظر

۱. از مبلمان کوتاه و افقی در دکوراسیون منزل استفاده کنید.

همه چیز را در ارتفاع پایین نگه دارید. اگر اینقدر خوش شانسید که یک منظره ی تماشایی دارید، مبلمان کوتاه اثر این منظره را دو چندان می کند. اگر هم مانند این نشیمن پروژه ی «ایل خانه همنشینی مدرن خانوادهایرانی» چنین منظره ای ندارید، مبلمان کوتاه همچنان به بلندتر نشان دادن ارتفاع اتاق کمک می کند.

۲. از سطوح وسیع شیشه ای و پوشش های ساده برای پنجره استفاده کنید.

ببینید اتصال این فضا به باغ بیرونی چه احساسی ایجاد می کند؟ دیدن فضای بیرونی بزرگ باعث می شود این نشیمن کم ارتفاع نیز به همان میزان بزرگ به نظر برسد. این ترفند برای طبقه های همکف بسیار خوب جواب می دهد.

 

۳. از نورپردازی های هم تراز با سقف استفاده کنید.

در یک خانه ی معاصر با ارتفاع متوسط از لامپ های هم تراز با سقف برای نورپردازی استفاده کنید تا فضای شما شلوغ نشود و در فضا مزاحمتی برای سر شما وجود نداشته باشد.

۴. با طرح راه راه ارتفاع را کشیده تر کنید.

طرح های راه راه باریک در چشم هرکسی توهم ارتفاع را ایجاد می کنند. استفاده ی مؤثر از طرح راه راه در این حمام کم عرض، ارتفاع آن را بلند تر نشان می دهد.

۵. از پرده های الگو دار استفاده کنید.

در این تصویر، پرده ها چشم را به سمت بالا هدایت می کنند و ارتفاع را زیاد نشان می دهند. دلیل آن عدم حضور الگوهای متفاوت است. ضمنا از پروفیل های عمیق برای پنجره تان استفاده نکنید، زیرا دیوار را کوتاه تر نشان می  دهند.

۶. از یک چیدمان عمودی برای لوازم دکوری استفاده کنید.

چیدمان عمودی لوازم دکوری تا زیر سقف در عین زیبایی ارتفاع را بلندتر نشان می دهد و چشم را به سمت بالا هدایت می کند.

۷. با نورپردازی به سمت بالا سقف را روشن کنید.

انتشار نور به سمت بالا ارتفاع را بلند نشان می دهد. برای مثال چراغ های دیوارکوب می توانند چنین اثری ایجاد کنند. این یک راه حل بسیار عالی برای زیرزمین ها است.

۸. سقف را تا می توانید براق کنید.

با این کار به فضا حس نا متناهی بودن می دهید. اگر سقفی که در تصویر می بینید زیادی براق است و مطابق میل شما نیست، می توانید به جای آن از یک رنگ نیمه براق استفاده کنید.

۹. سازه را نمایان کنید.

همانطور که در تصویری که متعلق به پروژه ی «ویلای فردوس، طراحی مناسب برای سواحل مازندران» است می بینید، سهراب رفعت با نمایان کردن اسکلت باربر ساختمان و عدم استفاده از پوشاننده ها و سقف کاذب، فضای خالی بیشتری به وجود آورده است. در نوسازی زیرزمین، نمایان کردن سازه ی سقف گزینه ی خوبی برای بلند نشان دادن ارتفاع است.

۱۰. یک طرح مورب ایجاد کنید.

آیا تا به حال دقت کرده اید که چگونه یک نرده ی راه پله شما را به بالا دعوت می کند؟ یک نقاشی مورب یا عنصر دکوری که خط مورب ایجاد کند، همین اثر را دارد.

۱۱. چارچوب های عمودی در دیوار ایجاد کنید.

مانند طرح های راه راه، چارچوب های عمودی ارتفاع را در یک فضا تشدید می کنند.

نظر خود را بیان کنید