دسته بندی محصولات

چگونه از لوازم در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

نویسنده مدیر 1396/01/20 0 نظر

لوازم یا اکسسوری‌ها، اشیایی هستند که یک طراحی را کامل می‌کنند. اشیا در طراحی داخلی، به فضا زیبایی می‌بخشند و می‌بایست شخصیت و سلایق طراح یا صاحب خانه را نشان دهند. آنها شامل کارهای هنری آویزی، کوسن‌ها، عتیقه‌ها، مجسمه‌ها، یادگاری‌ها،‌ کلکسیون‌ها، یادبودها و… هستند.
۱ــ اشیایی را بیابید که ابعادی از شخصیت یا علایق شما را تداعی می‌کنند:
یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید به دنبال وسایلی که طراحی‌تان را زیبا و کامل می‌کنند بگردید، کمد لوازم شخصی‌تان است. لوازم مورد پسند شما، یادگاری‌ها، کلکسیون‌هایتان و وسایلی که طی سالها جمع‌آوری کرده‌اید، خیلی  خوب می‌توانند از طرف شما و دربارهٔ شما صحبت کنند.

۲ــ سبک اتاقتان را در نظر بگیرید:
وقتی با استفاده از لوازم و اشیا دکورچینی می‌کنید، مهم است که مطابق سبک دکوراسیون اصلی فضا به آن وسایل اضافه کنید. مثلاً قرار دادن وسایلی مانند ارثیه‌های شاهانه و یا صنایع دستی محلی در یک دکوراسیون مینیمالبه سبک معاصر، نامناسب و ناهمگون می‌نماید. لوازم شما می‌بایست زیبایی محیط دربرگیرنده‌شان را پشتیبانی کنند؛ نه اینکه ساز مخالف بزنند.

۳ــ گزینه‌های نمایشی خود را بررسی کنید:
شما ممکن است وسایل مورد نظرتان را در هر جایی قرار دهید؛ مثلاً تاقچه‌ها، روی شومینه، سکوها، میزها، کف اتاق، اُپن آشپزخانه، لبهٔ پنجره‌ها و… . گزینه‌های نمایشی مبتکرانه مانند کوزه‌ها، آباژورها، گلدان‌ها و بعضی از وسایل غیر معمولی، موارد مناسب و متداولی برای دکوراسیون هستند که در بسیاری از طرح‌های رایج شرکت می‌کنند.

۴ــ گروه‌بندی ایجاد کنید:
وسایل کوچک تک، ممکن است از نظر بصری در اتاق محو شوند. گروه‌بندی به اشیای کوچک، وزن و برجستگی بصری می‌افزاید. در هنگام گروه بندی، به توصیه‌هایی که در شمارهٔ دوم این مطلب به آنها اشاره شده است.

نظر خود را بیان کنید